Ten, kdo se rozhodne podnikat na internetu, má pochopitelně možnost se do toho i pustit. V dnešní době už mu v tom nic nebrání. Jenže než se do toho dá, měl by vše přece jenom důkladně zvážit. Ono je totiž pouhé zřízení webu, na kterém by se zveřejnily nabídky, přece jenom málo. Na tom ještě nikdy nikdo nezbohatnul, zatímco těch, kdo to nakonec zklamaně zabalili, bylo už nemálo. Nahrazení tradiční kamenné provozovny webem totiž může být dokonalým řešením, které se vyplatí, ale také tomu tak být nemusí. A s velkou pravděpodobností ani samo od sebe nebude.
V čem je problém? Především v tom, že už dostalo podobný nápad, tedy vrhnutí se na podnikání přes internet, velice mnoho lidí po celém světě. Vznikla tak nepřeberná široká nabídka nejrůznějších webů, jichž už je tolik, že se v nich nedá zorientovat. A tak je jenom malá naděje na to, že ten, kdo přijde s webem novým, zaboduje, že ho internetová veřejnost nalezne a dá mu posléze vydělat. Daleko pravděpodobnější je, že se takový web mezi těmi ostatními ztratí, nikdo ho nenajde, a tedy ani nenavštíví. A když nejsou návštěvníci, není logicky ani naděje na to, že se vydělá.
A kdo se s tím nemíní smířit, musí vsadit na optimalizaci pro internetové vyhledávače, tedy mimo jiné i na linkbuilding. Pokud snad nevíte, co se pod tímto názvem skrývá, vězte, že jde o vytváření zpětných odkazů, které slouží k tomu, aby se umístily na jiné weby a z těchto přiváděly návštěvníky tam, kde je jich zapotřebí. Uživatel internetu tak navštíví web, který ho zajímá, a zaujme-li ho tu umístěný odkaz, stačí na něj kliknout a dotyčný se ocitne na webu, na který tento odkaz směřuje.
A tím se dá dosáhnout zvýšení návštěvnosti webu, který by jinak zůstal dost možná i zcela opomenut.
A vzhledem k tomu, že jsou podobné odkazy i jedním z parametrů, podle nichž se rozhoduje i o úspěšnosti v internetových vyhledávačích, je linkbuilding rozhodně něčím, co se nevyplácí podceňovat.